Saturday, December 06, 2014

checkup kat pakar ..



ekceli tatahu nak update apa .. haha /
dah kata jarang nau nak online , 
apatah lagi nak menjenguk akaun fesbuk ngan blog ,
lahai , sekali membuka , terbaraii segala idea yang rasanya banyak nau nak diolah ..

ahha .. normal kan macam tuh ?
tipu kalau tak biasa ... 

well , 3 disember harituh i is check up baby kat pakar ..
of coz kat spital kerajaan ..
i is tak mampu nak menjengah spital swasta .. hee ..
dan ofcoz jugak aku pilih spital selayang .. ngee ..

kenapa pilih selayang ??

soalan yang aku sendiri tatahu nak jawab macam mana .. ngee ..

mungkin sebab tu jer dekat ngan tempat aku stay ..
or mungkin jugak sebab aku dah biasa ..
sebab lakiku pon biasanya refer selayang jer ..
then much sure sebab dak qayyum kan dilahirkan kat situ ..
kira selayang neh memang pilihan si suami ..
dan i is tak kesah .. i bantai jer asalkan boleh jumpa pakar n tengok keadaan baby baby i .. haha..
mengada sangat kan ??

so far ,
dah hampir lima bulan pregnantkan si kembar ni ..
dah nenakal dah derang .. 
scan harituh pon , doktor kata baby baby sihat .. alhamdulillah ..

then doktor bagitaw aku , baby baby kembar aku neh berkongsi satu uri ..
aku neh blur blur menganguk .. 
pastu tanya doktor , tak bahaya ker sama uri tu ?
doktor senyum jah .. hehe ..

aku mana tahu apa apa pasal twins weh ..
first time neh rasa pengalaman mengandungkan kembar ..

dah tuh , si kecik dua orang neh tanak bagi nampak jantina derang ..
sedih mama kau nak .. 
kempunan nak tahu jantina korang .. huwaa ...

takpelah .. asalkan sehad yer anak anak mama ..
lebiu much .. hee ..

sudah sudah ! 
mati kutu dah aku tatahu nak taip apa dah ..

okay bye !

3 comments:

Syima Syaz said...

Pendapat saya pasal hospital gomen ni ialah lebih telus...
Dulu company saya provide medical card n blh je refer pada hosp private for free n even beranak pun blh claim kat company tapi saya tetap pegi gomen. Masa saya patah kaki pun ke gomen walaupun kena tunggu sampai petang... Sebab bagi saya gomen hosp ni memang provide service bukan jual service...

Semoga selamat ye bersalin kan twins. Share uri bermakna kembar seiras tu.. Goodluck

Chekgu Azrine said...

Tahniah sis mengandung anak kembar

licha said...

moga semua berjalan lancar ye :0
licha singgah sini